Od 1 stycznia 2021 roku sektor finansów publicznych będzie objęty reżimem ustawy Pracowniczych Planach Kapitałowych. Głównym założeniem PPK jest stworzenie długoterminowego systemu oszczędzania na emeryturę. PPK będzie obowiązkowy dla pracodawcy i dobrowolny dla pracownika.
Program będzie się opierał na współudziale finansowym podmiotu zatrudniającego i pracownika. Ustawa zakłada dokonywanie wpłaty składki podstawowej na poziomie 2% wynagrodzenia dla pracownika. Z kolei podmiot zatrudniający będzie obowiązany odprowadzać min 1,5% wynagrodzenia. Szkolenie dedykowane dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego. Ma na celu zaznajomić potencjalnych uczestników programu z korzyściami związanymi z lokowaniem środków pracodawcy przez instytucje zarządzające PPK.
Celem szkolenia jest również zapoznanie się z praktycznym aspektem obowiązków administracyjnych i informacyjnych nałożonych na pracodawcę Ustawą o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Spotkanie ma również przygotować na ewentualną kontrolę przestrzegania przepisów zawartych w przedmiotowej ustawie przez Państwową Inspekcję Pracy, która będzie mogła skontrolować w szczególności wywiązywanie się przez podmiot zatrudniający z obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK, umowy o prowadzenie PPK czy terminowego dokonywania wpłat do PPK.